fbpx

SEGÉDLET ZÁRÓVIZSGÁHOZ: Minta kérdések

Kutyaoktatás Erőszakmentesen Kutyaoktató Képzés és Mentorprogram VIZSGAFELADATOK MINTA– 2023.07.01. 

Összes pontszám: 110 

FELELETVÁLASZTÁS 10 kérdés.
1 pont/ kérdés. Összesen 10 pont, ebből elért pontok száma: …… pont
Karikázd be a helyes válaszok betűjelét! (Egy kérdéshez 1, 2 vagy 3 helyes válasz tartozik.)
Megoldás: 
1-A, B,C
2-A, B, C
3-A, B, C
4-A, B
5-A, B, C

1. Az előre átgondolt, tudatosan tanított feladatok a kutyának segítenek:
A. megérteni az ember alkotta határokat és szabályokat
B. tárgyak, más emberek, kutyák és állatok, növények közelében is megérteni az ember alkotta határokat és szabályokat
C. különbséget tenni a kutyának veszélyes és veszélytelen dolgok között: amiket megközelíthet, amiktől maradjon távol és amik közelében maradjon nyugodt és semleges

2. Az erőszak- és büntetésmentes kutyaoktatás során törekszünk arra, hogy:
A. olyan tudást adjunk a kutyatartóknak, mellyel békés együttműködést tudnak elérni a kutyájukkal
B. a kutya természetes viselkedését, az érzéseit, a szükségleteit és az életkori sajátosságait is figyelembe vegyük
C. a kutya testi- lelki- és mentális folyamatait egyaránt figyelembe vegyük a tanítás során 

3. A kutya számára kellemetlen érzeteket keltő ingerekhez szoktatása segít:
A. a félelem oldásában és a fájdalomhoz szoktatásban
B. hogy a reakciók helyébe akciók léphessenek
C. megalapozni az együttműködést a kihívást jelentő élethelyzetekben is
 

4. Ezek a jelzések a kutya részéről általában azt mutatják, hogy a kutya belső feszültséget él meg és a tanítást érdemes megszakítani:
A. orrváladékozás
B. mancsok verejtékezése 
C. farok csóválása 



5. A tiltás pozitív tanítására igaz, hogy: 

A. arra törekszünk, hogy a kutya belső nyugalmi állapotát különböző ingerek közepette is fenn tudja tartani 

B. pozitív és negatív stresszt is kiváltunk a kutyában a fokozatosság és a megelőzés lépéseit követve 

C. a tiltás pozitív tanításával is okozhatunk traumákat a kutyának, ha nem megfelelő odafigyeléssel tanítjuk és a kutya jelzéseit figylemen kívül hagyjuk 












HELYES SORREND FELÁLLÍTÁSA 12 kérdés.
3 pont/ kérdés. Összesen 36 pont, ebből elért pontok száma: …… pont
Rendezd sorrendbe az alábbi folyamatokat! (A helyes sorrendet a betűk sorba rendezésével jelöld pl. 1. megoldás: B, A,C, D !)
Megoldás:
1.   C, A, D, B
2.   B, D, A, C
3.  A, C, B

1. A láb melletti séta tanításának a fokozatai az alábbi sorrendben tanítva eredményes:
A. láb mellett szemkontaktus tanítása álló testpózban
B. tiltás pozitív tanítása láb melletti séta közben
C. láb mellett helyben maradás tanítása álló testpózban
D. kéz követésének tanítása láb mellett sétálva

A kutya tanulási folyamatában az alábbi sorrendet érdemes felállítani, hogy fokozatosan növeljük számára a kihívásokat. Tedd sorrendbe az alábbi nehezítő tényezőket, a legkönnyebbtől kezdve! Számozással jelöld a sorrendet!

2. helyszín: 

A. városban egy csendes parkban
B. otthon, bent a lakásban
C. városban egy nyüzsgő sétálóutcában
D. kutya által megszokott és ismert kinti környezetben 

3. feladatban tartás időtartama: 
A. 30 mp
B. 15 perc
C. 5 perc 










RÖVID VÁLASZT IGÉNYLŐ FELADATOK 16 kérdés.
4 pont/ kérdés. Összesen 64 pont, ebből elért pontok száma: …… pont 
Az alábbi kérdésekre adj rövid válaszokat!
Megoldás:
1- jegyzetkönyv 59. oldal
2- jegyzetkönyv 85. oldal
3- jegyzetkönyv 60. oldal
4. jegyzetkönyv 60. oldal
5. jegyzetkönyv 74. oldal

1. Mi a különbség a reakció és az akció között a kutya viselkedését tekintve? 

2. Mik a kulcsingerek? Nevezz meg 3 kulcsingert, ami a kutyákra jellemző? 

3. Mi a klasszikus kondicionálás? Írj le egy kutyának tanítható feladatot példaként, amiben a klasszikus kondicionálást gyakorlati szinten alkalmazni tudjuk! 

4.Mit jelent a deszenzitizáció? 

5. Miért fontos a kutya számára játékokat tanítani, és mi a szerepe a játékok tanításának a kutya kölyökkorában, felnőtt- és senior korában?


Az oldal tartalmának másolása tilos!