A felvételen megfigyelhető a kutyán a feszültség jelei, enyhén szétszórt figyelem (közelgő vihar volt kialakulóban).
Kutyasétáltatás közben számtalan olyan spontán helyzet adódik, ami a kutya figyelmét eltereli a feladatról. Éppen ezért érdemes otthoni környezetben előre begyakorolni a feladatokat, hogy a már ismert feladatokat kinti környezetben is képes legyen a kutya kérésre megcsinálni.
Az emberen ezért fontos egy helyben, előre tanított fix pontokat “kijelölni” a kutya számára, amit figyelhet később mozgás közben is.
Ilyen például
Mindez segít megtartani a figyelmet. A koncentrációhoz a kutya idegrendszerét fokozatosan szoktatjuk, hogy az egyre nagyobb kihívást jelentő helyzetekben (pl. zajos környezet a városban, sok szag az erdei séták során és így tovább) és környezetben is képes legyen a kéréseket fogadni és feladatokat megcsinálni. A láb melletti séta lépései ezeket a fokozatokat mutatja be.
A feladatok tanítását erre kijelölt időben tanítjuk a kutyának, mely időben a teljes figyelmünket a kutyának tudjuk szentelni és közben megfigyelni az ő sajátos jelzéseit, tűréshatárát, motivációját. Ezek ismeretében tudjuk a feladatok megfelelő fokozatai mentén hatékonyan tanítani a kutyát.
Családi kutyák tanításánál a láb melletti séta tanítását célszerű olyan módon tanítani, hogy a kutya az ember jobb és bal oldalán egyaránt képes legyen feladatokat kérésre megcsinálni. Ez segít abban, hogy egyes élethelyzetekben könnyebben navigálhassuk a kutyát pl. városi séta során biztonságosabban tudunk közlekedni, ha a kutyával a járdán úgy sétálunk, hogy ő az úttesttől távolabbi oldalunkon sétál, ugyanígy könnyebben kerülhetjük ki a szemben sétáló kutyát vagy gyerekeket, bicikliseket stb., ha a kutyát könnyedén át tudjuk vezetni a zavaró forrástól távolabb eső oldalunkra, így biztonságot tudunk neki adni, ami a tanulás időszakában kifejezetten előnyös.
Az oldal tartalmának másolása tilos!