fbpx

FELNŐTT- ÉS SENIOR KUTYA MODUL PROJEKT – TANÍTÁSI TERV KIDOLGOZÁSA

EMLÉKEZTETŐ

Projekt beadás határideje:
– hétköznapi csoport 2024.01.26. 18:00
– hétvégi csoport 2024.01.27. 18:00
e-mailben elküldve a hello@virtualiskutyaiskola.hu címre. 

Projekt megírásához ajánlott a héten a kutyaoktatási terv (4 hétre lebontva) rész kidolgozása. Ezzel kapcsolatban a követelményeket megtalálod egy korábban feltöltött segédletben. Továbbá segítségedre lehet a jegyzetkönyvben:

– HOGYAN ÉPÍTÜNK FEL EGY KUTYAOKTATÁSI FOLYAMATOT? 84-85. oldal
– MINTA KUTYAOKTATÁSI TERV VÁZLAT 134. oldal
– MINTA KUTYAOKTATÁSI FOLYAMAT (8 HÉTRE LEBONTVA) 135-150. oldal
+ ESZKÖZÖK A KUTYAOKTATÁSHOZ 109-121. oldal

Példa táblázat 4 hetes kutyaoktatási folyamat vázlatos tervezéséhez: séta tanítása egy felnőtt kutya számára, aki alapvető gyakorlatokat és feladatokat már ismer (behívás, testpózok, szemkontaktus, helyben maradás nem okoz neki gondot nyugodt környezetben), a tanítás kora nyári időszakban zajlik

A táblázat kitölthető formában megtalálható a jegyzetkönyv 85. oldalán.
Tipp: töltsd ki a saját táblázatodat, akár másold át az itt leírtakat, hogy később is át tudd nézni.

hét2. hét3. hét4. hét
FÓKUSZ A HÉTENalapok megszilárdítása, ismétlészavaró ingerekhez szoktatásfelkészítés élethelyzetre (egy forgalmas utcában sétálás a gazdival együtt)tanítás élethelyzetben (séta forgalmas utcában a gazdival együtt)
FELADATOK LISTÁJA1. kézből falat elfogadása2. láb melletti séta3. kéz követése4. helyben maradás5. megállás6. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása7. behívás8. szemkontaktus9. játék tanítása (belső feszültség + vadászösztön levezetése, motiváció felépítése és fenntartása, feladat és játék összekapcsolása – kognitív képesség fejlesztése)10. önkontroll gyakorlatok
NEHÉZSÉGI FOKOZATOKCsendes kinti környezet (park), kutya kijelölt helyével tanítás, sok jutalomfalattal, a feladatok alapjait tanítva, sok játékos szünettel

(kiadott házi feladatok otthoni gyakorlása, lehetőleg bent a lakásban)
Csendes kinti környezet (park), kutya kijelölt helyével tanítás, sok jutalomfalattal, a feladatok következő lépéseit tanítva, sok játékos szünettel – a játékhoz már feladatokat is kapcsolva

(kiadott házi feladatok otthoni gyakorlása, lehetőleg már egy csendes  kinti környezetben, amit a kutya ismer és megszokott)
Mozgalmasabb kinti környezet (park), kutya kijelölt helyének elhagyása a tanítási alkalom 2. felében, tanításban sok jutalomfalattal a feladatok könnyített változatát kérjük, minél több/ erősebb a zavaró inger amihez a kutyát elkezdjük hozzászoktatni, és kevesebb jutalomfalattal a feladatok nehezített változatát kérjük, minél kevesebb/ gyengébb a zavaró inger — a kutya jelzései döntik el mi számít erős ingernek és mi gyengébbnek. Az ingerek forrása a kutyaoktató, aki kontrollálja az impulzus mértékét kutya képességeihez igazítva.  Játékos szünetekkel és tudatos érintésekkel oldjuk a felgyülemlett feszültséget– ezt a kutya önkioldó jeleihez igazítjuk.


(kiadott házi feladatok otthoni gyakorlása, továbbra is egy csendes  kinti környezetben, amit a kutya ismer és megszokott) 
Mozgalmasabb kinti környezet: egy forgalmas utcában tanítjuk a kutyát. A kijelölt helyét a tanítási alkalom 2. felében elhagyjuk. Követjük az előző héten alkalmazott technikát: több falat és könnyebb feladat – minél erősebb a környezeti inger + kevesebb falat és nehezített feladat, ha gyengébb a környezeti inger. Az ingerek forrása már a spontán élethelyzet, melyekben a kutya jelzései irányadók: mikor, milyen feladatot kap, mennyi ideig (benne maradunk a helyzetben vagy kilépünk belőle), mind- mind a kutya képességeihez igazítjuk és a tűréshatárát nem lépjük át. 
(kiadott házi feladatok otthoni gyakorlása, már egy mozgalmasabb  kinti környezetben, amit a kutya ismer és megszokott, de még nem egy forgalmas utcában) 
FELADATOK SORRENDBE RAKÁSA1. kézből falat elfogadása
2. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása
3. kijelölt helyhez szoktatás
4. kéz követése
5. behívás6. helyben maradás
7. szemkontaktus
8. önkontroll gyakorlatok
9. láb melletti séta
10. megállás

Szünetekben: játék tanítása (belső feszültség + vadászösztön levezetése, motiváció felépítése és fenntartása, feladat és játék összekapcsolása – kognitív képesség fejlesztése)
FELADATOK HETI BEOSZTÁSA
(melyik héten, mely feladatokat tanítjuk)
1. kézből falat elfogadása
2. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása
3. kijelölt helyhez szoktatás
4. kéz követése
5. behívás6. helyben maradás
1. kézből falat elfogadása
2. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása
3. kéz követése
4. behívás5. helyben maradás
6. szemkontaktus
7. önkontroll gyakorlatok
8. láb melletti séta
9. megállás
1. kézből falat elfogadása
2. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása
3. kéz követése
4. behívás5. helyben maradás
6. szemkontaktus
7. önkontroll gyakorlatok
8. láb melletti séta
9. megállás
1. kézből falat elfogadása
2. egy hangra a kutya figyelmének koncentrálása
3. kéz követése
4. behívás5. helyben maradás
6. szemkontaktus
7. önkontroll gyakorlatok
8. láb melletti séta
9. megállás
ÉLETHELYZET IMITÁLÁSANINCSNINCS VANNINCS
ÉLETHELYZETBEN GYAKORLÁSNINCSNINCSNINCSVAN
Tipp: töltsd ki a saját táblázatodat, akár másold át az itt leírtakat, hogy később is át tudd nézni.

Az oldal tartalmának másolása tilos!