fbpx

KUTYASÉTÁLTATÁS – TERVEZÉS – 10. GYAKORLATI ALKALOM

Tervezz meg egy sétát!

Egy tetszőleges útvonalat válassz ki, és bontsd szakaszokra ezt az útvonalat a “séta szakaszai” mentén. Tudatosan építs fel egy sétát, amiben jelen van

  1. Láb melletti séta szakasza (“SÉTA” feladat)
    Fokozatosság van a láb melletti sétában ( ha sok az inger a környezetben → könnyebb fokozatát kérd a feladatnak, ha kevés az inger a környezetben → a nehezebb fokozatát kérd a feladatnak)
  2. Játékidő (a kutyával együtt játszol, akár már feladatokat is kérve tőle játék közben)
  3. Kutya szabadideje (“MEHET”)
    Amikor elérsz a kutyával egy biztonságosabb területre, jelzed neki, hogy “MEHET” és hagyod hogy távolabb imenjen tőled – akár még hosszú pórázra kapcsolod át ebben a szakaszban – hagyod, hogy felfedezze a környezetét. És párszor gyakorold vele a szemkontaktus elkapását: nézz a kutyára, és ha rád néz, akkor dicsérd őt szóban, hívd magadhoz és jutalmazd – kérhetsz tőle egy könnyű feladatot is ekkor, vagy rögtön mondhatod: “MEHET”.  
  4. Tanulási idő (előző hetek feladatai közül válassz ki egy feladatot vagy feladatsort és célzottan tanítsd a kutyát- ez a feladat lehet a láb melletti séta fokozatainak gyakorlása, de lehet más is. Gondold át mire van szüksége a kutyádnak, és aszerint dönts mit gyakorolsz vele.)

Tipp:
Rajzold le a választott útvonalat! Gondold át a kutya szemszögéből, mi az ami kihívást jelent neki, milyen kihívások várnak rá az útvonalon. Pl.:
hol van járda, ahol élethelyzetben a láb melletti sétát kérheted tőle,
hol van egy füves szabad terület, ahol messzebb is mehetne tőled és így tovább.

E szerint kezdd el szakaszokra osztani az útvonalat.

Az oldal tartalmának másolása tilos!