A marketing alapjainak ismeretében és tudatos kommunikációval meg tudod szűrni azokat az ügyfeleket akikkel szívesen dolgoznál együtt, és akiknek segíteni is tudsz a szolgáltatásaiddal.
Hol érzel feszültséget? – Ott van szükséged a tudásod bővítésére!
– Mindig olyan ügyfelek találnak meg akikkel nem szívesen dolgozol együtt? – vedd górcső alá a kommunikációdat! A weboldalad szövege / a posztjaid szövege / a hirdetéseid szövege a szűrőd! Hol és kinek kommunikálsz? Valóban a leendő idális ügyfelek nyelvén írsz vagy túlzottan belefolysz a szakmai nyelvezetbe? Magadnak írod a posztokat/ szövegeket vagy az “imádok vele dolgozni” ügyfeleknek?
SEGÍTSÉG A KOMMUNIKÁCIÓHOZ:
A social média manapság kiváló lehetőséget nyújt közösséget építeni és elérni a leendő ügyfeleket. Azonban ha még nem használod tudatosan, könnyen besokallhatsz tőle, és lehet olyan posztokat raksz ki, amit a leendő ügyfeleid nem értenek, nem is kapnak kedvet a tanuláshoz. Ezért fontos, ha aktívan használod, akkor megtanulj tudatosan tartlamat gyártani. Megismerd mi a különbség a blog írás, a webszöveg írás, a posztírás… között, és azt is tudd milyen tartalmat érdemes megosztanod a külvilággal, és mi az amiért már érdemes pénzt is kérned. Sőt, ha facebookot vagy instagramot vagy tiktok-ot is használsz, akkor tudd a tartalom típusokat is (edukatív, inspiratív, vásárlást ösztönző, szórakoztató stb.), és tudd azt is hogy ezeket milyen gyakorisággal, milyen sorrendben oszd meg ahhoz, hogy vásárlóid is érkezzenek azoktól a követőidből, akik készen állnak cselekedni, tanulni. Emellett nagyon fontos, hogy a saját határaidat is tiszteletben tartsd: mi az amit megmutatsz a külvilágnak, és mi az amit nem – ezt mind TE DÖNTÖD EL!
A kutyák tanításában az ilyen volt- ilyen lett videók a leghatásosabbak. Ez inspirál, kedvet hoz a tanuláshoz. Hogy milyen lépések vezettek el az eredményhez, azt már kutyaoktatás keretein belül megtanulhatja az ügyfél vagy egy online tanfolyam (saját tapasztalaton alapuló tanulás) / kurzus (elméleti- magyarázó, mások tapasztalatait és tényeket összefoglaló tanulás) keretein belül. Ha videót osztasz meg a tanításról, akkor a hangot érdemes levenni, az ügyfél arcát “kikockázni” és fontos hogy tudd: gyerekekről kizárólag a szülőktől kapott írásos beleegyező nyilatkozattal tehetsz ki képet a social médiában!
Éppen ezért fontos az is, hogy a számodra legmegfelelőbb formában tudj tartalmat gyártani/ megosztani: lehet ez számodra az is, hogy csak kutyákról osztasz meg képeket, vagy boldog ügyfelektől érkező fotókat (a személyiségi jogokat tiszteletben tartva), lehet az is, hogy feliratozott képeket osztasz meg… Fontos, hogy azt használd és olyan mértékben, ami számodra ideális. 🙂
Tipp: mielőtt megosztod, kiposztolod, kérdezd meg magadtól, hogy miért teszed? Mit közölsz vele és kinek?
Sokszor előfordul, hogy hirtelen felindulásból vagy saját magunk miatt osztunk meg valamit. Ezért fontos, hogy átgondold: a közösséged profitál ebből vagy saját magad miatt raknád ki. Ha az utóbbi, akkor érdemes tovább menni: lehet hogy szakmai közösségre vágysz? Valójában megerősítésre van szükséged? Vagy egy külső szemre, aki ránéz?
A SzimatONline végzett kutyaoktató csoport ezt a célt is szolgálja. Közösségben egyszerűbb. 😉
Az önazonos social kommunikációban segíthetnek az alábbi rendszerek és szolgáltatások, hogy megtartsd a fókuszt.
– logó készítés / poszt kreatívok készítése/ logó képre szerkesztése stb.: canva.com
– videoszerksztés: capcut.com, inshot.com
– instagram/ facebook posztok stratégiai tervezése, eladáshoz, kampányokhoz (egyes rendszereknél már AI is segít a stratégiában és a szövegírásban is) : planoly.com , planable.io , later.com
– rendszer kialakítása, sablonok, marketing, social média alapok tanulása: thisisco.com.au
– szövegírás AI : pl. copy.ai
– ügyfélfolyamat kialakítás, áttekintés, szövegírás: https://marketingboszik.hu/villamkurzus/
– szolgáltatási paletta kialakítás, ügyfélfolyamat kialakítás, marketing alapok: https://tolgyessyzsofi.hu
– instagram marketing alapok, közösség: https://pikrea.hu
– instagram posztolás, marketing alapok, közösség: https://socialight.hu/tanulj-tolem/
EMLÉKEZTETŐ
A social média egy lehetőség arra, hogy elérd a leendő ügyfeleidet. Ha kommunikálsz, edukálsz külső tartalmakkal, előbb utóbb egy nyelvet fogsz beszélni a leendő ügyfeleiddel, akik már várni fogják, hogy tanulhassanak tőled, és a vásárlást követően is könnyebb lesz együtt dolgozni. 🙂 Ám a social médiában kaphatsz hideget és meleget is a posztjaidra. Ezért előre készülj fel. És itt is Te Döntesz: törlöd a kommentet / tiltod a kommentálót? Hol van ennek a határa, mi az aminek teret engedsz, a Te felelősséged. Ahogy az is, hogy megtaláld és fenntartsd az egyensúlyt: a fókuszod a kutyaoktatásról, ha átkerül a külső tartalomgyártásra vagy az eladásra, akkor az oktatás minőségének rovására is mehet. Hogy ez ne történjen meg, a hatékony rendszerek segítenek Téged! Válaszd ki a számodra megfelelőt, és az energiád is megmarad a kutyák tanítására. 😉
– Túl sok a feladatod? Kezd a fejedre nőni a vállalkozásod? Adminisztráció, adók- számlák befizetése, szerződések, ÁSzF írása, weboldal karbantartás, social média marketing, posztok írása, nyílt nap szervezése, előadás szervezése… ha a háttérmunka több és több, mint a kutyaoktatás- a szolgáltatásaid időtartama- avagy a tényleges munkád, akkor kezdj el mérlegelni: mi az amit ki tudsz szervezni? Mi az amit automatizálni tudsz? Mennyire hatékony az ügyfélfolyamatod? Hol van a rendszerben az a repedés, ahol elfolyik az időd/ pénzed?
SEGÍTSÉG AZ AUTOMATIZÁLÁSHOZ:
Egy-egy tanfolyam elvégzését követően az ügyfeleidnek lehetőséget tudsz adni arra, hogy bérletet vásároljanak nálad, és egy megadott heti órarend szerint tudjanak járni továbbra is tanulni, ismételni stb. Ehhez az adminisztrációt le tudod csökkenteni pl. a motibro.hu rendszerével.
Tipp: Határozd meg a szolgáltatásaid árát! Végezz egy kisebb piackutatást: ki milyen áron kínál konzultációt, tanfolyamot, ami számodra is irányadó lehet. DE ettől el is térhetsz! Sőt érdemes az áraidat úgy meghatározni, hogy a szolgáltatásaid között legyen 2-3 árkategória, ami közül mindenki ki tudja választani azt amire szüksége van. A magasabb ár extra szolgáltatásokat is nyújt, az alacsonyabb ár alap szolgáltatást nyújt, és a kettő között egy arany középutat is kijelölhetsz az ügyfelek számára.
Az oldal tartalmának másolása tilos!