KUTYAOKTATÁSI ALKALOM TERVEZÉSE – GYAKORLATI KUTYAOKTATÁS 2. CSOPORTOS TANÍTÁSI GYAKORLAT
Kutyaoktatás gyakorlat 2. ( 3 perces tanítás) – csoportos tanítás
A következő gyakorlati alkalmon egy 3 perces tanítást tudsz tartani a csoportnak.
Ehhez felhasználhatod a már korábban kidolgozott 3 perces tanítási tervedet, vagy kidolgozhatsz egy újabb 3 perces rövid kutyaoktatási alkalmat egy feladat tanításának első két lépésére.
Az alábbiakat érdemes figyelembe venned miközben készülsz a tanítási gyakorlatra:
– lehet, hogy az egyik kutya gyorsabban fog tanulni, mint a másik, ezért gondold át a választott feladat alaplépéseit és azzal kezd a tanítást
– a figyelmed megoszlik majd, ezért olyan feladat tanítását válaszd, amiben már rutinos vagy
Ha új feladat kidolgozását választod, akkor emlékeztetőül olvasd át az alábbiakat:
I. Válassz ki egy tetszőleges feladatot.
II. A választott feladat első két lépésének tanítását tervezd meg egy 3 perces gyakorlatsorba, melyben feladat és szünet váltakozik. Ügyelj rá, hogy a bemelegítő feladat, és a játék (motiváció felépítése) egyaránt támogassa a feladat sikeres tanítását.
3 perc időtartamú célzott kutyaoktatás vázlatosan:
– 0. motivációt keltő feladat vagy játék kérése
– 1. bemelegítő feladat (koncentrált mentális állapot): ami egyszerű és megalapozza a választott feladat tanítását
– 2.1 szünet / feladat: rögtön kérheted a választott feladat első lépésevagy tarthatsz itt egy rövid szünetet
2.2 feladat: ha az imént szünetet tartottál, akkor most jöhet a választott feladat fokozatának tanítása
– 3. szünet
– 4. feladat: a választott feladat második lépése (az első lépés ismétlésével együtt)
– 5. záró feladat (koncentráció→ relaxáció)
III. A következő gyakorlati alkalmon ezt, az általad kidolgozott, 3 perces gyakorlatsort tudod tanítani a csoportnak.
További segítséget a jegyzetkönyv “Hogyan építünk fel egy kutyaoktatási alkalmat?” 81-83. oldalán találsz.