fbpx

ÍRÁSOS JEGYZET OLDALSZÁMOK 9. GYAKORLATI ALKALOM

JEGYZETKÖNYVBEN OLDALSZÁMOK:

  • Kutyaoktatás erőszak- és büntetésmentes felépítése 78. oldal
  • Hogyan építjük fel egy feladat tanítását? 79-80. oldal
  • Hogyan építünk fel egy kutyaoktatási alkalmat? 81-83. oldal


Minta kutyaoktatási alkalom felépítése vázlat

0. MOTIVÁCIÓ Tetszőleges játék vagy feladat (trükkök), ami a kutya és gazdi számára már ismert és motiváló erővel bíró játék vagy feladat.  Pl. egy játék húzogatása, trükk kérése, elrejtett játék megkeresésének kérése
BEMELEGÍTŐ FELADAT (koncentrált állapot)Kutya mentális aktivitásának “bemelegítése”: egyszerű feladat legegyszerűbb fokozata, kiszámítható sorrendben kérve a kutyától. (Ember- kutya között minél kisebb távolság, több jutalomfalat, akár még állandó étel kontaktus, a feladat kérése szóban és kézjellel is jelezve van a kutyának stb.)Pl. kutya “orránál fogva vezetése” , helyben maradás majd szemkontaktus
SZÜNET Irányított játék tárgyhoz kötötten saját gazdival, majd szabadon választott tevékenység.Pl. labda elrejtése és keresés kérése, labda eldobása- intenzív fizikai mozgást igénylő játék, majd “MEHET” (a kutya eltávolodhat, ihat, üríthet, felfedezheti a környezetét, csoportos kutyaoktatási alkalmon a kutyák együtt játszhatnak.)
Gazdinak magyarázat: mit- miért fognak tanulni az alkalmon.
FELADAT (koncentrált állapot)1. feladat tanítása egyhelyben  (lépések és fokozatok figyelembevételével, a kutya életkorához és tudás szintjéhez igazítottan)Pl. figyelemkoncentráció és önkontroll tanítása, a korábban kért bemelegítő feladatra építve
SZÜNETIrányított játék tárgyhoz kötötten saját gazdival, majd szabadon választott tevékenység.Pl. labda elrejtése és keresés kérése, majd “MEHET” (a kutya eltávolodhat, ihat, üríthet, felfedezheti a környezetét. Csoportos kutyaoktatási alkalmon a kutyák együtt játszhatnak- de már rövidebb ideig, figyelembe véve hogy már több falatot ettek.)

Gazdinak magyarázat: mit- miért tanultak. 
FELADAT (koncentrált állapot)2. feladat tanítása mozgásban (lépések és fokozatok figyelembevételével, a kutya életkorához és tudás szintjéhez igazítottan)Pl. láb melletti séta tanítása a korábban kért bemelegítő feladatra építve
SZÜNETIrányított játék tárgyhoz kötötten saját gazdival, majd szabadon választott tevékenység.Pl. rövidebb ideig tartó húzogatós játék, majd “MEHET” (a kutya eltávolodhat, ihat, üríthet, felfedezheti a környezetét.  Csoportos kutyaoktatási alkalmon a kutyák együtt már nagyon rövid ideig vagy már nem játszanak. – figyelembe véve, hogy már tele a hasuk jutalomfalattal.

Gazdinak magyarázat: mit- miért tanultak. 
ZÁRÓ FELADAT (koncentrált állapot →  relaxált állapot) Feladat egy helyben, lassítás, relaxált állapotra törekvés. Pl. kézben falat követése és kézbe elrejtett falat megkeresése. Majd átsimítás, kellemes, lassú mozdulatú érintések (feloldás/ kioldás) és “MEHET”. Gazdival kérdezz- felelek- tanultak átbeszélése. 

Ha ezen a gyakorlati alkalmon aktív megfigyelőként voltál jelen

A következő gyakorlati alkalmon egy 3 perces kutyaoktatási alkalmat tudsz tartani a többiek számára, melyben egy feladat tanítását célozd meg az alábbi kutyaoktatási alkalom vázlata szerint:
– 0. motivációt keltő feladat vagy játék kérése
– 1. bemelegítő feladat (koncentrált állapot): ami egyszerű és megalapozza a választott feladat tanítását
– 2. szünet: tarthatsz itt egy rövid szünetet
VAGY
– 2. feladat: ha az imént szünetet tartottál, akkor most jöhet a választott feladat tanítása (ha nem tartottál szünetet, akkor a bemelegítő feladatok után ezzel folytasd)
– 3. szünet
– 4. záró feladat (koncentráció→  relaxáció) 

Az oldal tartalmának másolása tilos!