Az eszközök listája folyamatosan bővül, érdemes időnként visszatekinteni ide. Alapvetően minimalizáljuk az eszközök használatát az oktatóképzésen, viszont esik róluk szó és fogunk is használni párat.
Ennek több oka is van:
– szeretnénk, ha élethelyzetekben is működne mindaz, amit a tanítás során a kutya megtanul. Mindez akkor lehetséges, ha a kutya megérti a mi jelzéseinket eszközök nélkül is, mert pl. egy ultrahangos síp nem biztos, hogy mindig kéznél lesz ha magunkhoz szeretnénk hívni a kutyát
– szeretném, ha megtapasztalnátok, hogy minden eszköz ott van bennetek ahhoz, hogy a kutyát tanítani tudjátok nincs szükség külső eszközökre pl. a szóbeli dicséret, mint klikkert kiváltó eszköz
– szeretném, ha azt is megtapasztalnátok, hogy olykor hasznosak tudnak lenni a külső eszközök is 😉 pl. a jutalomfalat tartó tudatos használata
– és szeretném, ha megtapasztalnátok azt is, hogy egy-egy külső eszköz használata okozhat olyan ragaszkodást emberben és kutyában, ami attól függővé teszi a tanítás és/ vagy együttműködés sikerességét pl. a kutya csak akkor fogad szót, ha nálam van a kedvenc labdája vagy a kedvenc étele
Szóval az eszközök használata nem ördögtől való és nagyon hasznos tud lenni a kutya tanítása során, de alapvetően eszközök nélkül is lehet tanítani a kutyákat nagy sikerrel és hatékonyan. Az eszközök működési mechanizmusa az ami alapján érdemes tanítani a kutyát, ez pedig az emberi tapasztalatokból fakad.
Fokozatosan fogunk haladni és az oktatóképzés végére tudni fogjátok melyik eszköz a kutya melyik érzékszervére hat – milyen viselkedést/ reakciót hív elő a kutyából és mire tudjuk alkalmazni mindezt.
Ez a lista egy áttekintő. A részletes használatot útközben vesszük át.
Az oldal tartalmának másolása tilos!