12. nap – MIÉRT EZ A FELADAT? #szimat

Ne feledd, a keresésben a kutyád megélheti a gyorsaságát, a vadászösztönét. Ezzel szemben a feladatokban túlnyomórészt arra kérjük, hogy a mi lassabb tempónkat kövesse. Míg a keresést ösztönösen élvezi a kutyánk, addig a “kötelező feladatokat”, mint például a helyben maradást hamar megunhatja. Ha az egyik vagy a másik túlsúlyba kerül, azzal a kutyánkat kibillentjük a természetes egyensúlyból. És persze, hogy a kutyánk ösztönösen a gyorsaság felé hajlik. 🙂 Mi pedig két lábbal a földön járva a nyomába sem érhetünk, ha a gyorsaságról van szó… 

Ahhoz, hogy összehangolódjuk kutyánk tempójával, az arany középutat választjuk: a feladatok és a játékok egyensúlyával. Erről korábban már olvashattál a magyarázatok között. 

A tanítási rutin kialakításában ma szintén előkerült az egyensúly, hogy könnyedén tudjuk beilleszteni a keresés koreográfiáját a kutyával töltött tanulási időbe. 

A tanítási rutin lényege, hogy a kutyád számára megfelelő sorrendben, a motivációt fenntartva tudd őt tanítani, következetes lépések mentén.


FONTOS: a napi tanítási rutin nem jelenti azt, hogy ne foglalkozz a kutyáddal a nap hátralevő részében! A célzott tanítási rutin nem váltja ki a teljes napi aktivitást. Azonban a teljes figyelmedet igényli az az 5-15-20 perc, amit rászánsz a célzott tanítási rutinra.
A tanításnak ekkor mindig célja van: pl. olyan feladatok gyakorlása, amire szükség van ahhoz, hogy például jobb legyen a kommunikáció kettőtök között.
A tanítási rutinban a bemelegítés – játék – feladatok – lezárás arányán is tudatosan tudsz változtatni, éppen ahhoz igazodva mire van szüksége a kutyádnak, és igazodva ahhoz is, hogy neked mire van szükséged az adott napon.