A mai napon arra kérlek, hogy figyeld meg magad: eddig milyen testhelyzete(ke)t vettél fel, amikor a kutyádat magadhoz hívtad az élethelyzetekben, és milyen mozdulatokat végeztél közben?
Ezt vizsgáld meg önmagadban. És nézz rá arra is, hogy kutyasétáltatás közben hogyan mozogsz, milyen teshelyzet(ek)ben hívod leggyakrabban a kutyádat és ez mennyire fed át azzal, ahogyan gyakorolsz vele?
Majd arra kérlek, hogy a mai alkalommal próbálj ki a felsoroltak közül 2-3 olyan testhelyzetet, amit a kutyasétáltatás kijelölt tanítási idejében, a behívás tanítása során felveszel. Természetesen az időjárás és a környezet függvényében válaszd ki azt a 2-3 testhelyzetet, amit a gyakorlásba be tudsz építeni. A választott testhelyzetekhez mozdulatot, mozgást is kapcsolhatsz, hogy a kutyád figyelmét még inkább fel tudd kelteni pl. széttárhatod a karjaidat is, ugrálhatsz, futhatsz stb. A cél az lesz, hogy szavak nélkül érd el, hogy a kutyád elinduljon feléd.
Tehát első körben, válassz ki 2-3 testhelyzetet:
1. A kutyádat hívd a megszokott módón, abban a testhelyzetben amiben a leggyakrabban szoktad (pl. álló testhelyzet).
2. A kutyádat hívd ülő testhelyzetben (nyáron pl. padon ülve, vagy egy fűbe leterített pokrócon ülve, télen ezt hagyd ki).
3. A kutyádat hívd guggoló testhelyzetben.
4. A kutyádat hívd úgy, hogy Te magad fekszel (nyáron pl. egy fűbe leterített pokrócon fekve, vagy hintaágyban fekve, télen ezt hagyd ki) .
Majd válassz ki valami mozgást, mozdulatot is hozzá:
1. széttárt karok
2. integetés, karok lendítése
3. ugrálás
4. futás … stb.
És már kezdődhet is a gyakorlás a kutyával. 🙂
1. Nézd meg ismét a 2. hét feladatsorát.
2. Gondold át: mi az amitől a kutyád és Te magad is motivált leszel a mai napon gyakorolni? Mostanra már van ehhez tapasztalatod. Lehet, hogy a megadott feladatok ismétlésszámot csökkented, lehet, hogy több játékos szünetet is belecsempészel a feladatok közé. Egy dolgot tarts meg mindenképpen: a feladatok sorrendjét!
3. Gyakorolj a kutyáddal a kutyasétáltatás idejében, egy csendes környezetben. Még mindig használd a két kijelölt helyet, ami segít a tanulásban.
4. A kiválasztott 2-3 testhelyzetben, amit színesíthetsz egy-egy mozdulattal, mozgással is (pl. széttárhatod a karjaidat, ugrálhatsz, futhatsz stb.) a behívást a harmadik feladat után gyakorold, még a tanulás lezárása előtt:
1. Fogj a kezedbe több jutalomfalatot.
2. Vedd fel az adott testhelyzetet, és kapcsolj hozzá mozgást, mozdulatot. Érd el szavak nélkül, hogy a kutyád felfigyeljen rád. És amint ez megtörtént add ki a figyelemfelkeltő hangot.
4. Mondd “GYERE”, amikor közelít feléd. A mozgás intenzitását csökkentsd, ahogy közeledik feléd, ha lankad a figyelme, akkor ismét kezdj el mozogni.
5. Jutalmazd amikor odajött a kutyád: egy falattal vagy közös játékkal.
6. Tarts egy falatot az orrához és azzal vezesd vissza őt a kijelölt helyéhez, ahol elrejtheted, és ő megkeresheti. Majd jelezd neki, hogy eltávolodhat tőled.
5. Zárd le a gyakorlást a 2. heti útmutató szerint.
A sétából hazaérve, pedig jöhet az alapok megszilárdítása az etetési időben:
8. Fogd meg a kutyusod tálját, add ki a figyelemfelkeltő hangot és tartsd az orrához a tálat. Így vezesd el a helyéig vagy ahhoz a helyhez ahol etetni szoktad. Amikor követ: mondd: “GYERE”.
Végül rakd le neki a tálat és hagyd, hogy megegye az ételt.
Itt meg is állhatsz, vagy a 7. napon felvázoltak szerint gyakorolhatod a behívást még egyszer, miután a kutyád megette az ételét.
EMLÉKEZTETŐ
Fontos: ha van etetési rutinotok, akkor azt meg tudod hagyni. A lényeges, hogy az etetés idejét jelezze a behívás, és hogy tudatosan erősítsd meg, hogy a a figyelemfelkeltő hang = étel a gazdimtól (+ ebben az esetben már etetési idő is egyben), és hogy a “GYERE” szó azt jelenti “közelíts felém”: a behívás vége ezzel pozitív töltetet nyer és egyértelmű jelzés a kutya számára, hogy az alapokban megerősödjön a tudása.
Az oldal tartalmának másolása tilos!